Anhängerkupplung LAB 261i

Anhängerkupplung LAB 261i - Vetokoukut ja jatkorungot - 281810 - 2
Anhängerkupplung LAB 261i - Vetokoukut ja jatkorungot - 281810 - 2
Tuotteen Kuvaus Vetokoukku jatkorungolla LAB 261A Linnepe. EY tyyppihyväksytty. Matkailuautojen vetokoukkujen osalta Linnepe on asiantuntijalistan kärjessä. Kaikki Linnepe-perävaunun kytkimet on... Lue lisää
1411,35 €
  • Tuotekoodi: 281810
  • EAN: 4030416129633
  • Paino: 70 kg
  • Luettelon sivu: 999
kpl
Tuotteen Kuvaus
Vetokoukku jatkorungolla LAB 261A Linnepe. EY tyyppihyväksytty.

Matkailuautojen vetokoukkujen osalta Linnepe on asiantuntijalistan kärjessä.
Kaikki Linnepe-perävaunun kytkimet on valmistettu teräksestä ja KTL-pinnoitettu,
mikä antaa pysyvän suojan ruostetta vastaan.
KTL-pinnoite (katodinen kastomaalaus) on tehokas ja pitkäkestoinen autoalan korroosiosuoja,
joka on naarmuuntumaton ja kestää kiven murtumaa ja suolavettä.
Perävaunukytkimellämme on aina EY-tyyppihyväksyntä,
joten ne ovat rekisteröintivapaita.
Vaihtoehtona tai kytkimen lisäksi voidaan muuten asentaa myös kannatinjärjestelmä,
koska useimmissa tapauksissa perävaunujärjestelmät muodostavat jo
alustan taakkatelinejärjestelmälle.
Usein voit valita myös kiinteän ja irrotettavan kuulan väliltä. pyyhepatukkamme.

Jälkiasennus raskaita kuormia varten
s Perävaunun kytkin voidaan asentaa jälkikäteen useimpiin matkailuautoihin ilman ongelmia.
Riittävän moottoroinnin lisäksi rungon kiinnitysvaihtoehdot ovat tärkeitä.
Joten ensimmäinen askel kaikissa matkailuautoissa on katsoa ajoneuvon alle.
Matkailuautot koostuvat yleensä ajoneuvon alustasta ja päällirakenteesta.
Matkailuautojen päällirakenteet rakennetaan lähes aina rungon pituuden yli.
Kaavio osoittaa, että alkuperäinen perävaunun kytkin (AHK) ei mahdu paikalleen,
koska pallo istuisi korin alle. Tästä syystä alustan ja
korin pään välinen rako on silloitettava rungon jatkeella.
AHK tai taakkatelineen kiinnitys asennetaan sitten tähän rungon jatkeeseen.
Tätä aukkoa kutsutaan ylitykseksi. Jotta voidaan määrittää,
mikä perävaunun kytkin on oikea, on ensin selvitettävä seuraavat asiat:

Vaaditaanko AHK ajoneuvoon, jossa on (kantava) rungon jatke,
vai tarvitaanko AHK ajoneuvoon, jossa on ei-kannattava rungon jatke,
vai tarvitaanko AHK ajoneuvoon, jossa ei ole rungon jatketta?

Sopiva perävaunun vetokoukku I
f käyttökelpoinen, päivitettävä rungon jatke on jo asennettu tehtaalla,
tarvitaan vain vastaava perävaunun vetokoukku.
Asiantuntijoillamme on pääsy laajaan tietokantaan,
johon olemme listanneet lähes kaikki eurooppalaisen tuotannon matkailuautot.
Tämä tarkoittaa, että oikean perävaunukytkimen lisäksi voidaan määrittää myös oikea rungon jatke,
jos sitä ei ole vielä asennettu. Koska matkailuautot ovat kuitenkin yksilöllisesti varusteltuja,
voi käydä niin, että esimerkiksi jätevesisäiliötä on siirrettävä,
tukia muutettava tai lisäosia muutettava.
Tällaisissa tapauksissa tulee kääntyä erikoiskorjaamon puoleen.

Ratkaiseva: D-arvo
Rakenteen D-arvolla on ratkaiseva vaikutus oikean perävaunukytkimen valintaan.
D-arvo on vetolaitteen lujuuden mitta, joka lasketaan kiinteän kaavan mukaan.
Useat tekijät vaikuttavat kuitenkin mm. vetoajoneuvon sallittu kokonaismassa ja
sallittu hinattava massa, jonka perusajoneuvon valmistaja vahvistaa poikkeuksetta.
On siis kaksi eri näkökohtaa siinä, onko ajoneuvossa sallittu hinattava kuorma ja
onko AHK:n D-arvo riittävä. Haalarin, molempien tulee sopia.
Vetokyky on yleensä jo ilmoitettu auton asiakirjoissa, vaikka kytkintä ei olisi asennettu.
Laaja tietokantamme kertoo kuitenkin myös, mitkä perävaunukuormat ovat sallittuja mille alustalle.

Huomaa myös: taka-akselin kuormitus
Perävaunua vedettäessä vetokuulaan vaikuttava vetoaisan kuorma lisää myös vetoauton taka-akselin kuormitusta.
Tämä voi johtaa joissakin matkailuautoissa taka-akselin ylikuormitukseen. On huomattava,
että taka-akselikuorman F kasvu on suurempi kuin vetoaisan kuormitus S.
aka-akselikuorman F kasvu voidaan laskea seuraavalla kaavalla:

F=S x (R+T): R

Esimerkki: Akseliväli (R): 2500 mm Ylitys (Ü): 1100 mm Vetoaisan kuorma (S): 75 kg
Tässä tapauksessa taka-akselin kuormituksen kasvu,
joka johtuu painosta, jolla perävaunu painaa vetokuulaa,
kun Täysi vetovoimakuorma käytettynä olisi huikeat 108 kg.
ominaisuudet
Max kuorma 2000 kg
Perävaunutekniikan tyyppi Muuta
Paino 70kg


Oletko ostanut tämän tuotteen?
Nouto myymälästä
Nouto myymälästä
0,00 €